Dag 6, 10/09: Many Glacier => Waterton Lakes

Blown into Canada

[115km – 2u nonstop]

We staan vandaag vroeg op, helaas opnieuw bij vriestemperaturen en een harde wind. We rijden opnieuw naar het Many Glacier Hotel voor ons ontbijtbuffet en kopen er ook een paar handschoenen want die had ik bewust thuis gelaten. De vorige reis hier in dezelfde periode hingen er immers bijna constant zomerse temperaturen…

Om 9u vertrekt onze boottocht over Swiftcurrent Lake & Lake Josephine met daartussen een korte, steile wandeling en op het einde een langere, vlakke wandeling door het bos naar Grinnell Lake. In principe waren we van plan alleen te wandelen en niet bij de groep te blijven, maar het is een heel plezante gids, dus we wandelen maar gewoon rustig mee.

De optionele omweg met de gids naar Hidden Falls doen we niet, maar we blijven wat langer bij Grinnell Lake hangen terwijl zij naar de waterval gaan.

Helemaal aan de overkant van het meer zit nog een bull moose, maar om die echt duidelijk in beeld te krijgen, heb je een 500mm lens nodig, denk ik…

Uiteindelijk is het 13u als we terug aan het boat dock bij het Many Glacier Hotel staan. Ik wil de gids nog een fooi geven, maar blijkt dat mama al alle one dollar biljetten die ik spaarde voor fooien heeft opgesoupeerd aan souveniertjes. “Ah, da kan ook met Visa?”…

Serene foto’s van de bergen die op het wateroppervlak weerkaatsen zijn er niet bij, het waait veel te hard.

We willen niet nog eens gaan tafelen, dat kost teveel tijd, dus we rijden naar het winkeltje bij de Swiftcurrent Motor Inn en kopen daar een broodje en eten het in de auto op.

De Swiftcurrent Gorge & Falls is tegen licht en we hebben ook niet zoveel tijd meer, dus we rijden weg uit Glacier National Park richting de grens met Canada.

15u15 is het als we Alberta binnen rijden na een simpele paspoort controle.

In Waterton Lakes National Park waait het nog steeds heel hard, maar in dit park is dat normaal. Ik had hier graag de Akamina Parkway gereden omdat ik in 2013 de enige andere weg, de Red Rock Parkway, al gereden heb. Echter bleek tijdens m’n voorbereidingen dat juist die gesloten is, dus rijden we nog maar eens de Red Rock Parkway. In 2013 hebben we hier een zwarte beer van heel dichtbij gezien, maar dit jaar zien we helemaal niets. De Red Rock Canyon op het einde is vrij druk en niet zo heel speciaal, dus we spenderen hier niet veel tijd en rijden terug richting de meren en het Prince of Wales hotel voor enkele fotostops.

Uiteindelijk is het ongeveer 18u30 als we inchecken in het hotel en daar ook wat gaan eten.

(De reisverslagen uit 2013 over Glacier National Park & Waterton Lakes National Park kan je hier vinden: Dag 12, 16/09: Canmore => Waterton Lakes & Dag 13, 17/09: Waterton Lakes => Kalispell )

Hotel: Waterton Lakes Lodge Resort

3 thoughts on “Dag 6, 10/09: Many Glacier => Waterton Lakes

1. Pa schreef:

Wat een landschappen! De foto’s zijn net postkaarten. Indrukwekkend.

2. Nadine schreef:

Het ziet er koud, maar wel heel indrukwekkend uit !! groetjes